Saltar al contenido principal

Gobierno del Principado de Asturias

Asturias, mucho más cerca

banda de sede
 

Estás en

Asturias.es Sede Electrónica Pensión de xubilación non contributiva

2002533-Pensión de xubilación non contributiva

Tramita por Internet

Consiste en

Obtener el derechu a percibir una pensión de xubilación na so modalidá non contributiva.

Imprimir

Requisitos

  1. Tener cumplíos los 65 años d’edá.
  2. Residir llegalmente en territoriu nacional y facelo per 10 años ente la edá de 16 años y la edá de devengo de la pensión, de los que 2 han ser consecutivos ya inmediatamente anteriores a la solicitú de la pensión (ver Otros Comentarios).
  3. Nun tener rentes o ingresos suficientes (ver Otros Comentarios).

Imprimir

Necesitas

  1. Solicitú en modelu normalizáu.
  2. Si te opones a que el Principado de Asturias recabe información en otras Administraciones Públicas o estos documentos no han sido aportados anteriormente a cualquier Administración, necesitas además:
  3. DNI.

Te interesa saber

  1. EFECTOS

    Los efectos económicos prodúcense a partir del día primeru del mes siguiente a aquél en que se presente la solicitú.

  2. RENTES O INGRESOS COMPUTABLES

    Van computar les rentes o ingresos, de cualquiera naturaleza, nun siendo les asignaciones económiques por fíu a cargu, otorgaes pol sistema de la Seguridá Social, los subsidios de movilidá y compensación de gastos de tresporte, previstos na Llei d’Integración Social de los Minusválidos, asina como los premios o recompenses otorgaos a persones minusválides nos centros ocupacionales.

    Dalgunos exemplos de rentes o ingresos computables son: 

    • Rindimientos del trabayu por cuenta ayena y propia.
    • Subsidiu por Incapacidá Temporal.
    • Prestación y subsidiu de desempléu.
    • Renta Activa d’Inserción.
    • Pensiones de la Seguridá Social y Clases Pasives.
    • Pensiones compensatories y d’alimentos.
    • Pensiones de terceros países.
    • Intereses bancarios y dividendos.
    • Ganancies patrimoniales.
    • Arrendamientos de bienes inmuebles rústicos y urbanos.
    • Etc.
  3.  RENTES O INGRESOS INSUFICIENTES

    Hai insuficiencia de recursos cuando los ingresos añales del solicitante nun superen la cuantía añal de les pensiones non contributives fixada nos correspondientes Presupuestos Xenerales del Estáu. Si’l solicitante convive con otres persones, ye preciso que la suma de les rentes o ingresos de tolos que conviven seya inferior al tope d’acumulación de recursos (equivalente a la suma de la cuantía añal de la pensión non contributiva d’invalidez más el 70% d’esta cuantía, multiplicada pol númberu de convivientes menos ún). Esti tope d’acumulación de recursos tien de multiplicase dos veces y media cuando’l solicitante conviva con sos padres o colos sos fíos.

  4. ESTINCIÓN DEL DERECHU

    El derechu a percibir la pensión estínguese por:

    • Perda de la condición de residente llegal o treslláu de residencia fuera del territoriu español per tiempu superior a 90 díes a lo llargo de cada añu natural.
    • Disponer de rentes o ingresos suficientes.
    • Fallecimientu del beneficiariu.
  5. RESIDENCIA LLEGAL

    El requisitu de residencia cúmplese si l’interesáu tien el so domiciliu en territoriu español y s’entitula la condición de residente. La residencia nun queda interrumpida por ausencies del territoriu español inferiores a 90 díes añales nin cuando l’ausencia tea motivada por causes d’enfermedá apode xustificaes.

  6. DOCUMENTACIÓN NECESARIA PA LA TRAMITACIÓN DEL ESPEDIENTE

    1. Fotocopia compulsada de la Declaración de la Renta correspondiente al últimu exerciciu zarráu hasta la fecha, de tolos miembros de la unidá económica de convivencia mayores d’edá. Aquellos convivientes non obligaos a presentar tala declaración, puen presentar la consulta de los sos datos fiscales relativos al últimu exerciciu zarráu hasta la fecha o, si recibieron la comunicación de cálculos efectuaos pola AEAT en rellación cola so solicitú de devolución del IRPF (Modelu 104), tienen que presentar fotocopia compulsada de la mesma.
    2. Declaración firmada de caún de los miembros de la unidá económica de convivencia onde se señale los ingresos percibíos nel añu pasáu y la previsión/estimación d’ingresos pal presente añu, asina como acreitación documental de cualesquiera que fueren talos ingresos obteníos.
    3. Acreitación documental de los intereses bancarios percibíos nel últimu exerciciu zarráu, de tolos integrantes de la unidá económica de convivencia, asina como, de los incrementos de patrimoniu ocasionaos por venta d’acciones, valores de renta fixa, fondos d’inversión, etc.
    4. Si dalgún de los convivientes ye autónomu, tien que presentar fotocopia compulsada de los pagos a cuenta de los trimestres zarraos a la fecha de la solicitú (Modelu 130 ó 131).
    5. Certificáu d’empadronamientu espidíu pol/polos conceyu/os, nel que conste que’l solicitante reside n’España a lo menos 10 años, dende que cumplió los 16, de los que 2 tienen de ser inmediatamente anteriores a la fecha de solicitú.
    6. Certificáu de convivencia espidíu pol so conceyu nel que consten les persones que viven nel domiciliu del solicitante.
    7. Fotocopia compulsada de la cartiella de la Seguridá Social na que conste’l solicitante como titular o beneficiariu.
    8. Fotocopia compulsada de la cuenta corriente o d’aforru pal abonu de la pensión de la que seya titular o cotitular el solicitante.
    9. Fotocopia compulsada de los xustificantes d’ingresos de la unidá económica de convivencia (nómines, pensiones, intereses bancarios, etc.).
    10. Si’l solicitante reside nun centru de la tercer edá tien que presentar certificáu del centru residencial onde s’indica: fecha d’ingresu nel centru, si convive ende col so cónxugue o familiares hasta’l segundu grau y si la estancia nel centru ye temporal o permanente.
    11. Cuando dalgún miembru de la unidá economica de convivencia tea separáu o divorciáu tien que presentar fe de vida y estáu y fotocopia compulsada de la sentencia de separación o divorciu y conveniu regulador firmáu poles partes. Nos supuestos en que se declara derechu a pensión económica a cónxugue y fíos, de non abonala, tienen que presentar denuncia ante’l xulgáu por incumplimientu. NOTA: Les compulses puen efectuase al presentar la solicitú, acompañando los orixinales de los documentos.
  7. DESTINATARIOS

    Persones con 65 ó más años, que nun cotizaren nunca o’l tiempu de cotización seya insuficiente p’algamar los emprestos contributivos que reconoz la Seguridá Social.

  8. UNIDÁ ECONÓMICA DE CONVIVENCIA

    Hai unidá económica de convivencia, en tolos casos, de convivencia d’un beneficiariu con otres persones, seyan o non beneficiarios, xuníos con aquél por matrimoniu o por llazos de parentela por consanguinidá o por adopción hasta’l segundu grau.

Plazo de solicitud

En plazo Todo el año

Cómo solicitarlo

Paso  1:
Fai’l trámite dende equí.

Te respondemos mediante

1.  Notificación por corréu certificáu con acuse de recibu

Recursos

1.Reclamación previa a la vía xurisdiccional del orde social

Tu solicitud será tramitada por

Servicio de Gestión del Salario Social y otras Prestaciones Económicas

Tu solicitud será resuelta por

CONSEJERÍA DE SERVICIOS Y DERECHOS SOCIALES

Código 2002533

Otras formas de tramitación

Comprueba los requisitos técnicos para realizar la solicitud

 

Compruebe aquí los requisitos para la firma

 

Verifica aquí que tu equipo tiene la configuración técnica necesaria para la firma en la solicitud de este servicio. Verificar

 

Si no estás registrado hazlo, todo son ventajas. Podrás consultar tus expedientes y realizar tus trámites desde la web.

Tienes dudas...
Atención ciudadana. Llama 012. | Contacta con nosotros

Información sobre el documento

© Copyright 2006. Gobierno del Principado de Asturias